Nieuwe eindtermen en leerplannen, de PISA-resultaten, het lerarentekort voor wiskunde, ... . Het wiskundeonderwijs in het middelbaar is de laatste jaren meermaals in de actualiteit verschenen, en het is duidelijk dat er veel gaande is. Bovendien heeft jong en oud heeft iets te zeggen over 'hoe men het wel zou moeten aanpakken', en is het thema uitermate belangrijk voor de (oud-)winezen, de wiskundeleerkrachten van vandaag en morgen.

Op maandag 6 mei om 20:00 verwelkomen wij u graag in Aula Rosalind Franklin voor onze laatste lustrumlezing. In de vorm van een interactief panelgesprek laten we enkele experts hun visie geven op de huidige stand van zaken voor wiskunde in het secundair, en op wat we hieraan zouden kunnen veranderen. Het panel bestaat uit:

  • Jan Roels - oud-lerarenopleider en schooldirecteur
  • Els Vanlommel - leerkracht, co-auteur Wiskundeplan, redactielid Uitwiskeling
  • Mark Verbelen - pedagogisch begeleider voor het gemeenschapsonderwijs
  • Cindy Blommaerts - leerkracht, zij-instromer

en prof. em. Paul Igodt (bezieler van usolv-it en de VWO) zal het panelgesprek modereren. We hopen een divers publiek te mogen verwelkomen, en zullen alle deelnemers de kans geven om te reageren op de vragen en antwoorden.

Na het inspirerende gesprek nodigen we u uit om te genieten van een receptie, waar u kan napraten met de sprekers en andere deelnemers. We bedanken Deloitte om dit evenement mede mogelijk te maken.

Inschrijven is verplicht en kan via https://www.wina.be/nl/evenementen/2024-lustrumlezing-iii/.  Hier kunt u ook alvast een vraag voor de panelleden achterlaten.

Nieuwe eindtermen en leerplannen, de PISA-resultaten, het lerarentekort voor wiskunde, ... . Het wiskundeonderwijs in het middelbaar is de laatste jaren meermaals in de actualiteit verschenen, en het is duidelijk dat er veel gaande is. Bovendien heeft jong en oud heeft iets te zeggen over 'hoe men het wel zou moeten aanpakken', en is het thema uitermate belangrijk voor de (oud-)winezen, de wiskundeleerkrachten van vandaag en morgen.

Op maandag 6 mei om 20:00 verwelkomen wij u graag in Aula Rosalind Franklin voor onze laatste lustrumlezing. In de vorm van een interactief panelgesprek laten we enkele experts hun visie geven op de huidige stand van zaken voor wiskunde in het secundair, en op wat we hieraan zouden kunnen veranderen. Het panel bestaat uit:

  • Jan Roels - oud-lerarenopleider en schooldirecteur
  • Els Vanlommel - leerkracht, co-auteur Wiskundeplan, redactielid Uitwiskeling
  • Mark Verbelen - pedagogisch begeleider voor het gemeenschapsonderwijs
  • Cindy Blommaerts - leerkracht, zij-instromer

en prof. em. Paul Igodt (bezieler van usolv-it en de VWO) zal het panelgesprek modereren. We hopen een divers publiek te mogen verwelkomen, en zullen alle deelnemers de kans geven om te reageren op de vragen en antwoorden.

Na het inspirerende gesprek nodigen we u uit om te genieten van een receptie, waar u kan napraten met de sprekers en andere deelnemers. We bedanken Deloitte om dit evenement mede mogelijk te maken.

Inschrijven is verplicht en kan via https://www.wina.be/nl/evenementen/2024-lustrumlezing-iii/.  Hier kunt u ook alvast een vraag voor de panelleden achterlaten.

Inschrijving lustrumlezing III: Wat met wiskunde in het secundair?